HISTÒRIES SAGRADES


Un bon amic que va visitar l’exposició RINDEN em va comentar que portaria el seu fill de 17 anys per a explicar-li una mica d’història sagrada mentre em destacava el fet de la pèrdua de referents d’aquesta matèria a la nostra societat. No es tracta de ser religiós o no, sinó del fet de tenir uns coneixements tradicionalment importantíssims i de que la societat actual (no només la catalana sinó també a nivell europeu) sucumbeix en aquest sentit enfront altres religions que mantenen aquests aspectes de forma totalment impermeable.

La conversa amb aquest amic, que efectivament va repetir la visita a l'exposició acompanyat del seu fill, m’ha vingut al cap llegint l’article periodístic que publica avui El Periódico remarcant que “La ignorància religiosa preocupa els docents d'Història de l'art”. No es tracta d’adoctrinar, ni de fer catequesi, es tracta de que molts alumnes d’avui no en saben res dels pilars del cristianisme, i no em refereixo al Gòlgota, les indulgències o els improperis de Maria sinó al fet de conèixer Adam i Eva, Noè o el fet de saber perquè es celebra la Setmana Santa quedant-se només amb certes reminiscències mitològiques en perill d’extinció. Aquestes mancances de coneixement esdevenen autèntics obstacles en la concepció tant de l’art com de les tradicions i expressions antropològiques que han bastit durant segles la nostra societat.

Notícia: “La ignorància religiosa preocupa els docents d'Història de l'art”. El Periódico 20/04/2009
Article de Reyes Mate: Analfabets en religió. El Periódico 24/04/2009


Foto: Rinden #2 (i els cirineus).
Albert Carreras, 2009

_

© Albert Carreras & Lourdes Rué, 2017. Amb la tecnologia de Blogger.