CALVARI DE MARIA

COMENTARI RAONAT

Durant l’argumentari del projecte RINDEN i de la seva creació prèvia sobre paper, vam pensar en introduir algunes imatges altament femenines al marcat discurs religiós de la mostra. Les dues es disposaren per humanitzar el procés, una en relació amb la sexualitat i la segona amb la maternitat, dos conceptes humans que col•locats a l’exposició rebassaven el que fins aleshores era un discurs místic i diví. Aquest imaginari femení i maternal acabà projectant-se en la fotografia Calvari de Maria. Intencionadament volíem interpretar la part humana i femenina de la mare davant la pèrdua d’un fill i la incapacitat de recomposició posterior. La maria, com a objecte quotidià i conegut per tothom, el cercle perfecte, arribava a la seva fi trencada en formes irregulars i sense solució. Calvari de Maria havia de ser una de les poesies visuals més contundents de l’exposició RINDEN juntament amb el Jo, Crist. Estava col•locada en una part central de l’exposició per aparcar la transcendència davant la humanitat.

Enfrontada a tot això la dona transcorre un camí propi on la duresa de mare soferta s’esberla a l'últim revolt del camí quan la humanitat supera tota l'estructura transcendental. La maria també es presentava com al•legoria de la forma sagrada, el cos de Crist provinent de la mare que, amb un sacrifici similar, ofereix carn de la seva carn en un recés èpic. El fet d’utilitzar la quotidianitat i la contemporanització era un exercici per mostrar la facilitat en que l’ésser humà visualitza al seu voltant les impressions del seu esperit; així en un context religiós, unes bigues esdevenien creus i una galeta es convertia en la mare de Déu de manera que amb un plantejament mistèric i unes imatges amb contrastos dramàtics s’aconseguia la tensió tant en relació amb la mort de l’home com amb la pèrdua de la mare.

aC

_

© Albert Carreras & Lourdes Rué, 2017. Amb la tecnologia de Blogger.