follow a museum day

El 20 de gener de 2010, el fundador de Microsfot, Bill Gates, va obrir un compte personal a la xarxa social twitter. Només 24 hores després havia atret a 236.000 persones ‘followers’ que el seguien a través d’aquesta xarxa. La decepció que va provocar aquesta realitat a Jim Richardson (especialista en comunicació de Museus i creador del follow a museum day) el va fer mobilitzar per aconseguir vehicular l’atenció dels usuaris de twitter cap a museus i centres d’art; alguns d’ells (com el cas del MVR) amb una presència diària a la aquesta xarxa social. La idea fou situar l’1 de febrer com a dia per a què, mitjançant nexes a partir de twitts i hashtags en referència a l’iniciativa, es produís us moviment social a l’entorn dels museus a través de la xarxa i que aquests augmentessin el volum de seguidors.

La idea, publicada a twitter, va rebre centenars d’adhesions en poques hores i, començant el seu recorregut a través d’una senzilla web d’unió, va aplegar una gran quantitat de museus de més de 30 països d’arreu del món. El MVR, que ha apostat seriosament en l’ús de les xarxes socials com a eina de contacte i participació (entre d’altres possibilitats), es va sumar ben aviat a la iniciativa.

La paraula MUSEU ressonarà àmpliament a twitter en milions de twitts d’arreu del món avui 1 de febrer. I avui és, curiosament, un dilluns, dia de tancament de la majoria de centres. Això converteix la iniciativa en una acció més potent ja que precisament és, en dia de tancament de les visites presencials a les sales i activitats dels museus, quan s’evidenciarà les noves dinàmiques de la comunicació 2.0. Les xarxes socials no impedeixen la interacció mitja hora abans del seu tancament; realment les xarxes socials no tanquen mai.

Us convidem a seguir el twitter del MVR i els d’altres museus que trobareu endreçats per països en el directori del Follow a Museum Day.


Post publicat també al blog del MVR.

_

© Albert Carreras & Lourdes Rué, 2017. Amb la tecnologia de Blogger.