UNA CÀMERA A LA BUTXACA

Portar una càmera a la butxaca (com tothom, m'atreviria a dir) és de lo més pràctic que pot fer un fotògraf. Segueixo amb la meva manca de purisme i a cop d'iPhone vaig fent fotos, processades automàticament amb quatre ingredients que l'app de torn del dispositiu em deixa a la meva discreció, que li acaben de donar aquell desenfoc, pàtina, to pop, dels 70, lomo o ves a saber quin efecte corrosiu sobre la imatge, per dotar-la de personalitat i que no sigui la típica imatge digital plana.

El mestre Josep Bou, ja té per costum dur una petita càmera compacta (molt més càmera que la càmera de l'iPhone) per capturar absolutament tot el que passi per davant amb cert interès. A més, la discreció, com la més depurada del gran Joan Colom, és un avantatge que es perd quan es treu aquell obús de 2.200 grams de càmera rèflex. Bé, potser he de dir que hauria de tenir una càmera de tot portar una mica més càmera que això que du l'iPhone, per no fer fotografies que sé que, fora d'una pantalla, no van enlloc; però si la tingués possiblement no la duria sempre al damunt i em perdria "totes aquelles coses que vull fotografiar" (entre cometes perquè sona bé com a títol d'exposició). D'aquí la grandesa de la càmera al mòbil... i això que fa uns anys jo era el primer que deia "si vull fer fotos em compro una càmera, no un mòbil". Com canvien els temps, potser d'aquí dos dies tinc un altre mòbil amb una càmera una mica més decent.
...continuarà

Totes aquelles coses que vull fotografiar © Albert Carreras, 2011








_

© Albert Carreras & Lourdes Rué, 2017. Amb la tecnologia de Blogger.